Odpowiedzi

2010-01-30T23:38:19+01:00
Ciężka woda stosowana współcześnie w przemyśle zawiera zwykle od 95 do 99% tlenku deuteru w stosunku do tlenku wodoru. Jest ona stosowana jako moderator w reaktorach atomowych, gdyż ma ona zdolność do spowalniania neutronów prędkich. Zwykła woda też ma taką zdolność, ale – w przeciwieństwie do wody ciężkiej – pochłania wszystkie neutrony, niezależnie od ich prędkości. Oprócz tego woda deuterowana jest stosowana w chemii, jako jeden z rozpuszczalników stosowanych w analitycznej technice NMR oraz tanie źródło deuteru, przy badaniu mechanizmów reakcji, poprzez znakowanie izotopowe i obserwację tzw. efektu izotopowego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T23:39:28+01:00
W tej chwili zastosowań nie ma dużo, bo zmieniła się technologia. Wcześniej (w czasie II wojny światowej) była wykorzystywana jako chłodziwo w reaktorach umożłiwiających uzyskanie materiału rozszczepialnego do produkcji bomby atomowej.
2010-01-30T23:40:13+01:00
W ciężkiej wodzie zamiera wszelkie życie. Nie rozwijają się w niej bakterie ani żadne inne drobnoustroje. Powoduje to też, że ciężka woda jest słabo toksyczna. Prócz tego jest używana w produkcji broni atomowej. W necie jest tego dosyć dużo (jesli potrzebujesz więcej info) :)

pozdr