Odpowiedzi

2010-01-31T09:14:11+01:00
Biografia:
http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3462388

Dzieła:
http://vade-mecum.lektury.gazeta.pl/lektury/1,89577,5109905,Cyprian_Kamil_Norwid___najwazniejsze_dziela.html

Obrazy:
m.in. "Jutrznia"

Rzeźb niestety nie znalazłam :(
13 2 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T09:27:23+01:00
Norwid Cyprian (uzywal tez imienia kamil przybranego przy bierzmowaniu)
1821-83 poeta
od 1841 na emigracji m.inwe Włoszechi Niemczech
1849 Osiadał w Paryżu
1852-54 przebywal w USA, gnebiony nędzą i osamotnieniem.
1877 Zamieszkał w Paryskim przytułkudla pol.weteranówp.n Dom Świętego Kazimierza .Twórczość Norwida stanowiąca jednocześnie dopełnienie i rozwinięciem literatury pol. romantyzmu,nie zyskała uznania w oczach współczesnych , odkryta ddopiero w okresie Młodej Polski (gł. dzięki Z.Przesmyckiemu),aforystyczna i ironiczna liryka intelektualna,prekusorska wobec poezji XX w.("Bema Pamięci żałobny raspod", "Do obywatele Johna Brown","Fortep[ian Shopena","Cykl Vade-mecum" "Fatum", "Pielgrzym") Arcydzieła dramatyczne("Fantazja" , "Za kulisami", "Biała tragedia","Pierścień wielkiej damy","Kleopatra","Traktaty filoz.-estetyczne") Eseje wspomnieniowe
( "Czarne Kwiaty") Nowele("Ad leones")Tworczośc plastyczna (rzezba malarstwo ,rytownictwo,ilustracje ksiązkowe )
43 4 43