Odpowiedzi

2010-01-31T10:30:43+01:00
GĘSTOŚĆ JEST ZBLIZONA JEST DO 1, WIEC MOZNA POMINĄC!!!
masa całkowita: 6000g(tyle waży woda) + 234 = 6234g
d=m/v
v=m/d
v=5994,2cm³=5,9442dm³
1mol - 78g
x- 234g
x=3mole
Cm=n/v
Cm=3/5,9442=0,5mol/dm³



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:35:31+01:00
Oblicz stężenie molowe r-u otrzymanego po rozpuszczeniu 234g na2s w 6 dm sześciennych wody, jeżeli gęstośc tego r-u wynosi 1,04 g/cm sześciennych

ms = 234g
mr = 6234g
d=1,04 g/cm3

Cm = n/V

n= 234/ 78 = 3mol

V = 6234 / 1,04 = 5994,23 cm3 = 5,99 dm3

Cm = 3/5,99 = 0,501 mol/dm3