Odpowiedzi

2010-01-31T09:50:19+01:00
Dłuższe tylnie kończyny, które pozwalają im żerować na stromych zboczach, zwinnie wspinać się w górę stoku, oraz łatwiej przeskakiwać z skały na skałę, utrudnia to w prawdzie schodzenie w dół.
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T09:58:13+01:00
Zwierzęta górskie mają oczywiście odpowiednie przystosowanie do życia w trudnym terenie górskim.Np. kozica ma dłuższe tylnie kończyny, które pozwalają jej żerować na stromych zboczach, zwinnie wspinać się w górę stoku, oraz łatwiej przeskakiwać z skały na skałę.Jest ona wielkością i pokrojem ciała zbliżona do kozy domowej, choć nie jest z nią bezpośrednio spokrewniona. Zwierzęta górskie
są pokryte grubym futrem, przez co nie marzną i nie jest im zimno.
23 4 23