Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T10:01:52+01:00
Dane:
m₁ = 1000 kg
m₂ = 3500 kg
Rozw.:
Ek₂ / Ek₁ = [m₂V²/2] / [m₁V²/2] = [m₂V²/2] × [2/ m₁V²]= m₂/m₁ =
3500 kg/1000kg = 3,5
2010-01-31T10:06:25+01:00
Dane:
m₁=1000 kg
m₂=3500 kg
V₁=V₂

Szukane:
Ek₂/Ek₁ =?

Wzór:
Ek=(mV²)/2

Rozwiązanie:
Ek₁=(1000*Ek₁²)/2

Ek²=(3500*Ek₂²)/2

[(3500*Ek₂²)/2]/[(1000*Ek₁²)/2]=

=[(3500*Ek₂²)/2]/[(1000*Ek₂²)/2]=3500/1000=3,5

Odp.: Energia kienetyczna cięzarówki jest większa od energii kinetycznej samochodu o 3,5 raza.
2010-01-31T10:08:47+01:00
Energia kinetyczna = 1/2 masa * predkość do kwadratu
Przyjmijmy ze predkosc wynosi 1km

Energia kinetyczna = (0,5*1000) * 1do kwadratu
Energia kinetyczna = 500*1
Energia kinetyczna = 500


Energia kinetyczna = (0,5*3500) * 1do kwadratu
Energia kinetyczna = 1750 * 1do kwadratu
Energia kinetyczna = 1750 * 1
Energia kinetyczna = 1750

1750/500=3,5

Odp. Energia kinetczyna samochodu ciezarowego jest 3,5 razy wieksza od energi kinetycznej samochodu osobowego .