Odpowiedzi

2010-01-31T11:03:16+01:00
Jak uwodzą nas reklamy?

W dzisiejszych czasach każdy z nas chciałby zmienić coś w sobie, swoim życiu i monotonni dnia... Po ciężkim dniu pracy, szkoły zasiadając przed telewizorem oddajemy sie pełnym kłamstw reklamom.
Te mało ambitne i absurdalne 'filmiki' mają na celu zwiększyć sprzedaż produktów które tak naprawdę są nam zbędne i mało odpowiednio dobrane do naszych potrzeb.
Uwodzą nas w podświadomości.. reklamy odchudzających środków reklamowane przez anorektyczki chwalą się do czego mogą dojść stosując herbatki bądź tabletki odchudzające.
Druga kwestia kostki do zmywarek bądź płyny do naczyń, tak naprawdę myją naczynia idealnie czyste chwaląc sie rezultatami...
Tak więc apel do nas wszystkich. Czy w dzisiejszych czasach każdy z nas jest uzależniony od reklam i kłamstw? czy nie potrafimy wierzyć intuicji? i dajemy sie ponieść fantazji??
2010-01-31T11:03:45+01:00
Reklamy stworzone sa po to aby uwiesc czlowieka. Przyciagaja jego wzrok na niej, sa dobrym chwytem markitengowym. Sugeruje czlowiekowi ze dzieki niej stanie sie weselszy, bardziej zadowolony, co zazwyczaj nie jest do konca prawda. Reklama zazwyczaj wplywa na wybor ludzi w dokonaniu np zakupow. Wplywa na nasza psychike. Producenci reklam tworza i dostosowuja ja do potrzeb i wieku odbiorcow. Wielkie napisy w reklamie rzucaja nam sie wprost w oczy. Odzczuwamy chec zasiegniecia jej. Chcemy zdobyc produkt z reklamy.
Mysle ze zawsze przed dokonaniem zakupow nalezy przeanalizowac czy dana rzecz bedzie nam naprawde potrzebna.
Dowiedziono ze reklama zwieksza swa sprzsedaz o okolo 80 procent wtedy gdy jest swiecaca i gdy miga, jeszcze bardziej zwraca nasza uwage.
Pamietajmy ze nie nalezy zawsz kierowac sie reklamom danego produktu.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T13:06:26+01:00
To pytanie, zadaje sobie nie jedna osoba dorosła, jak i nastolatek. Po pierwsze, chyba najważniejsze, jest XXI wiek- wiek technologii i przemysłu. Nadawca, który prezentuje nam reklamę, w telewizji, radiu bądź gazecie, ma zamiar przekazać nam informacje. Wymyśla jak najlepsze sposoby na zwrócenie uwagi odbiorcy. W tym przypadku chwyty reklamowe, które sprawią, że po obejrzeniu reklamy idziemy kupić prezentowany nam produkt.
Najczęściej nabieramy się na chwyty typu PROMOCJA, czy KUP 2 RZECZY A TRZECIA GRATIS. Jak im nie ulec ? Najlepiej sprawdzić użytkowanie produktu (czy nadaje się do użytku codziennego, czy nie jest uszkodzony), porównać ceny w innych sklepach i dowiedzieć się czy w ogóle jest to nam potrzebne. Wiele razy po obejrzeniu reklamy od razu biegniemy do sklepu, aby kupić reklamowaną rzecz. Jest to błąd wielu ludzi. Najlepszym sposobem byłoby nie oglądanie telewizji, nie czytanie gazet czy nie słuchanie radia. Jest to niemożliwe, gdyż musimy być na bieżąco z informacjami na świecie. Często bywa tak, że po obejrzeniu reklamy, np. proszku do prania Persil, idziemy do sklepu i nawet nie oglądniemy i nie rozpatrzymy kupna innego proszku, tylko od razu zapakujemy do koszyka ten reklamowany, ponieważ utkwił nam on najbardziej w głowie. Po zastanowieniu się nad tą sytuacją, nie warto byłoby kupić tańszego proszku, o tych samych wartościach i zaoszczędzić trochę pieniędzy na kupno jakiegoś prezentu dla dziecka? Jest to bardzo ważny problem naszego społeczeństwa.
Chciałabym zaapelować do ludzi, aby nie ulegali tak łatwo reklamom. Nie dość, że jest to strata naszego, dla niektórych cennego czasu, to jeszcze zostajemy oszukiwani. Nadawcy, producenci wymuszają od nas poprzez pobudzanie naszych zmysłów, kupno produktu, który i tak nas nie zadowoli. Nabierzemy się na jakiś tani chwyt, a nasze oczekiwania i tak nie zostaną zaspokojone. Warto rozpatrzyć moje słowa, ponieważ nie można dać wygrać jakiemuś marketowi nad naszym umysłem...
1 1 1