Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T22:33:37+02:00
Log 0,1^2 + log^2 0,1= objaśnienie ^ potęga
=================

Logarytm bez zapisanej podstawy oznacza logarytm dziesiętny, to znaczy logarytm o podstawie 10.

Z definicji wiemy, że wartość logarytmu to taka liczba, do której podniesiemy podstawę logarytmu, żeby otrzymać liczbę logarytmowaną.

log 0,1^2 to logarytm z 1/100, czyli log (1/100), a to się równa -2, bo 10⁻²=1/100

zapis log^2 0,1 oznacza sam logarytm podniesiony do drugiej potęgi, więc można to zapisać (log 0,1)², a ponieważ log 0,1 = log (1/10), więc wartośc tego logarytmu wynosi -1 (bo 10⁻¹=1/10),

stąd wartość wyrażenia:
-2 + (-1)²= -2 +1= -1
1 4 1
2009-10-05T22:53:18+02:00
Log 0,1^2 + log^2 0,1= objaśnienie ^ potęga
log 0,1² + log2² 0,1= 2log 0,1+l(og0,1)²=2*(-1)+(-1)²=-2+1=-1
1 5 1