Adam otrzymał na imieniny 200 zł i postanowił, że z tej kwoty od stycznia, co miesiąc będzie kupował czasopismo za 15 zł. Zapisz wzór przedstawiający zależność kwoty (y) posiadanej przez Adama w danym miesiącu, od liczby miesięcy (x), które upłynęły od początku roku. Oblicz po ilu miesiącach Adam będzie miał już tylko 35 zł.

3

Odpowiedzi

2010-01-31T11:14:58+01:00
Y= 200 - 15x chyba to ten wzór

200-35=165
165/15 = 11 ilczba miesiecy po ktorych adamowi zostanie 35zł.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T11:18:46+01:00
200 - 35 = 165
165 / 15 = 11 miesięcy
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:39:47+01:00
Adam otrzymał na imieniny 200 zł i postanowił, że z tej kwoty od stycznia, co miesiąc będzie kupował czasopismo za 15 zł. Zapisz wzór przedstawiający zależność kwoty (y) posiadanej przez Adama w danym miesiącu, od liczby miesięcy (x), które upłynęły od początku roku. Oblicz po ilu miesiącach Adam będzie miał już tylko 35 zł.

x- liczba miesięcy
y= 200 - 15x


(200zł - 35zł) : 15zł = 165zł : 15zł = 11

Odp. Adam po 11 miesiącach będzie miał 35zł.
POZDRAWIAM :)
6 5 6