Mały Olgierd często kupuje pieczywo . Wczoraj Kupił 2 chleby i 4 bułki.Twierdzi , że wydał 3zł.Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł. Mama Olka podejrzewa , że albo sprzedawca się pomylił, albo Olek zgubił część pieniędzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione pilne do dzisiaj

3

Odpowiedzi

2010-01-31T11:16:18+01:00
2x + 4y = 3
3x + 6y = 5

x = (3-4y) ÷ 2

3(3-4y) ÷ 2 + 6y = 5
9 - 12y + 12y = 10
9 = 10

Wątpliwości mamy są uzasadnione bo ten układ jest sprzeczny.
2010-01-31T11:18:57+01:00
2c+4b=3 /*(-3)
3c+6b=5 /*2

-6c-12b=-9
6c+12b=10
_________
0=1

Tak bo za nic zapłacił 1zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T11:20:55+01:00
2x + 4y = 3
3x + 6y = 5

2x = 3 - 4y
x = 1,5 - 2y

x = 1,5 - 2y
4,5 - 3y + 6y = 5

x = 1,5 - 2y
3y = 0,5

y = 1/6
x = 1 1/6

chyba ma sluszne podejrzenia...