1
a)
Cena netto pralki wynosi 2000zł a stawka VAT wynosi 22% o ile zlotych zmniejszylaby się cena brutto gdyby stawke VAT zmniejszono do 18% a cena netto nie zostala zmieniona?
b)
Cena netto wynajęcia pewnego pokoju hotelowego wynosi 80zł. Stawka VAT na usugi hotelowe to 7% o ile procent wzroslaby cena brutto wynajecia pokoju gdyby cena netto sie nie zmienila a stawke vat zwiekszono do 15%?

Pomoc do zadania 2.

Oprocz pracownikow zatrudnionych na stale (na etat) prace na rzecz firmy wykonuja tez czasem pracownicy zatrudnieni na umowe-zlecenie. w takiej umowie podaje sie kwote brutto wynagrodzenia. wynagrodzenie ktore rzeczywiscie otrzymuje pracownik(netto) to zapisana w umowie kwota brutto pomniejszona o podatek, Podatek w tym wypadku to 19% z 80% kwoty brutto.

Zadanie 2 Wynagrodzenie brutto za prace na umowe zlecenie wynosi x zlotych zapisz w najprostszej postaci wyrazenie pozwalajace obliczyc ile wynosi podatek od tej kwoty.

Same wyniki nie wystarcza!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-31T11:38:06+01:00
1
a)
I sposób:
Przed obniżką VAT
Cena netto pralki = 2000 zł
stawka VAT = 22%
Cena brutto pralki = 2000 + 22% * 2000 = 2000 + 440 = 2440 zł
Po obniżce VAT
Cena netto pralki = 2000 zł
stawka VAT = 18%
Cena brutto pralki = 2000 + 18% * 2000 = 2000 + 360 = 2360 zł
Różnica cen brutto:
2440 - 2360 = 80 zł

II sposób
22% - 18% = 4%
4% * 2000 = 80zł

Odp. Po obniżce VAT cena brutto zmniejszyłaby się o 80 zł.


b)
I sposób:
Przed obniżką VAT
Cena netto wynajęcia pokoju hotelowego = 80 zł
stawka VAT = 7%
Cena brutto pralki = 80 + 7% * 80 = 80 + 5,6 = 85,6 zł
Po podwyżce VAT
Cena netto wynajęcia pokoju hotelowego = 80 zł
stawka VAT = 15%
Cena brutto pralki = 80 + 15% * 80 = 80 + 12 = 92 zł
Różnica cen brutto:
92 - 85,6 = 6,4 zł

II sposób
15% - 7% = 8%
8% * 80 = 6,4 zł

Odp. Po podwyżce VAT cena brutto zwiększyłaby się o 6,4 zł.

2.
Podatek to 19% z 80% kwoty brutto
x - kwota brutto
19% * 80% * x = 0,19*0,8*x = 0,152x = 15,2% * x

Odp. Podatek wynosi 15,2% z kwoty brutto.
4 5 4
2010-01-31T11:40:45+01:00
Zadanie 1
a)
cena netto pralki 2000zł
2000zł + 22% Vat = 2440 zł - cena brutto
2000 zł + 18 % Vat = 2360 zł - cena brutto
Cena by się zmniejszyła o 80 zł

b)
cena netto pokoju 80 zł
80 zł + 7% Vat = 85,60 zł - cena brutto
80zł + 15 % Vat = 92 zł - cena brutto
Cena brutto za wynajęcie pokoju wzrośnie o 7,48%.
( bo 85,60 zł + 7,48% = 92,002 zł )
Zadanie 2
Podatek to 19% z 80% kwoty brutto
x - kwota brutto
19% * 80% * x = 0,19*0,8*x = 0,152x = 15,2% * x
( * oznacza razy )
Odp. Podatek wynosi 15,2% z kwoty brutto.
1 5 1