Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T11:28:39+01:00
Przyczyny wszystkich 3 wojen punickich skupiały się wokół sporów o wpływy polityczne i gospodarcze w zachodniej części basenu Morza Śródziemnego, oraz podjęte przez Rzym kroki militarne i natychmiastowa odpowiedź ze strony Kartaginy.
1 5 1
2010-01-31T11:33:43+01:00
Przyczynami wojen punickich była rosnąca liczba ludności Państwa Rzymskiego.Z tego powodu Rzym musiał podbijać nowe terytoria.Celem stała się Kartagina.Sprzeczne interesy gospodarcze i polityczne Rzymu i Kartaginy doprowadziły do 1 wojny punickiej(264r p.n.e)Zakończyła się zwycięstwem Rzymian.Druga wojna punicka(218-201 r p.n.e) była wywołana rywalizacją Na Półwyspie Iberyjskim.W końcu doszło do 3 wojny punickiej (149-146 r .pn.e) w której Kartagina została całkowicie zniszczona.
1 5 1