Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T11:30:44+01:00
Jak zmieniaki leżna długo w osolonej wodzie...to ziemniaki wciągną tą solą i tedy ziemniak bedzie słony a woda pozostanie bez spakowa


liczne na Naj :*
1 5 1
2010-01-31T11:33:08+01:00
Ziemniaki,ktore zbyt dlugo beda przebywaly w osolonej wodzie nastapi zmniana wygladu zewnetrznego ziemniaka-stana sie ciemniejsze i ulegnia zmiane ich wlasciwosc -proces tzw.-osmoza. Ziemniak stanie się miekki i wiotki zmieniszą się jego rozimary. Straci na twardości i sztywności

:D
1 5 1
2010-01-31T11:49:41+01:00
Ziemniaki wrzucone do osolonej wody po pewnym czasie tracą swoją jędrność, gdyz woda przenika z roztworu mniej stezonego ( tak jakby mniej rozpuszczonej substancji) do roztworu o wiekszym stezeniu. w tym wypadku roztwor bardziej stezony to woda z sola, a mniej - woda w ziemniaku( bo mniej rozpuszczonej subst.), czyli woda z ziemniaka przeniknie to sloika :) takie zjawisko to osmoza. ;d