Odpowiedzi

2010-01-31T11:34:17+01:00
Wydaję mi się, że parowanie, choć nie jestem 100% pewna. Ale to wydaje się najrozsądniejsze.
2010-01-31T11:35:45+01:00
Z czego składa się pot?
Pot jest wydzieliną gruczołów potowych, która w 99% składa się z wody. Pozostały procent to tłuszcz, sól, mocznik, węglowodany, ale także związki mineralne takie jak żelazo, potas, wapń, czy magnez. Jego skład jest raczej nieprzyjemny i zależy m.in. od tego co jemy, warunków klimatycznych i czynników hormonalnych.

Głównym celem pocenia się jest regulacja temperatury ciała (ochłodzenie go). Gdyby nie pot, to podczas silnego wysiłku nasze ciało przegrzałoby się jak silnik samochodu z zepsutą chłodnicą.

Co ciekawe - zwierzęta, które nie pocą się (np. psy) muszą znaleźć inny sposób na ochłodę swojego ciała (psy odparowują ślinę z języka, gdy dyszą).

mam nadzieje że to sie na coą przyda:D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T11:46:13+01:00
Pocenie się to wytwarzanie cieczy, składającej się głównie z wody, jak również różnych rozpuszczonych substancji stałych (głównie chlorków), które są wydzielane przez gruczoły potowe przez skórę. Pot pozwala ciału do regulacji temperatury ciała żeby utrzymać podstawową temperaturę ciała 36,6*C (w skrócie termoregulacja)