Basaia i razem Ewelinka Mają 360 kart telefonicznych. Jesli ewelinka odda Basi 10 procent swoich kart to Każda z nich Będzie miała tyle samo. Ile kart telefonicznych ma Każda z dziewczynek?

ps. Zadanie ma byś rozwiązane za pomoca układów równań albo podstawiania przeciwnych współczynników albo ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T11:44:14+01:00
B+e=360
0,9e=b+0,1e /-0,1e

b+e=360
0,8e=b

1,8e=360/ /1,8
b=0,8e

e=200
b=0,8*200

b=160
e=200
2010-01-31T11:49:32+01:00
X-karty Basi
y-karty Ewelinki

x+y=360
y-10%y=x+10%x

x+y=360
90%y=110%x

x+y=360
0,9y=1,1x

x=360-y
0,9y=1,1(360-y)

x=360-y
0,9y=396-1,1y

x=360-y
2y=396/÷2

x=360-y
y=198

x=360-y=360-198=162
y=198

odp: Basia ma 162 karty a Ewelinka 198