1 . JAKĄ WSPÓLNĄ NAZWĄ OKREŚLAMY TRZECH NAJWYBITNIEJSZYCH KOMPOZYTORÓW 2 POŁ. 18 W. .?
2 . WYMIEŃ NAZWISKA NAJWYBITNIEJSZYCH KOMPOZYTORÓW KLASYCYZMU .
3 . PODAJ RAMY CZASOWE KLASYCYZMU .
4 . JAKIE MIASTO BYŁO W 18.w. MUZYCZNĄ STOLICĄ EUROPY .?
5 . WYJAŚNIJ POĘCIE HOMOFONIA .
6 . WYMIEŃ CZĘŚCI Z KTÓRYCH SKŁADA SIĘ ALLEGRO SONATOWE .
7 . KTÓRY Z KLASYKÓW WIEDEŃSKICH USTALIŁ SKŁAD ORKIESTRY KLASYCZNEJ .?
8 . JAKI TYTUŁ MA SYMFONIA W KTÓREJ SŁYCHAĆ POTĘŻNY DŹWIĘK KOTŁÓW .?
9 . JAK SIĘ NAZYWAŁ KOMPOZYTOR KTÓREGO NAZYWANO CUDOWNYM DZIECKIE .?
10 . WYMIEŃ NAJBARDZIEJ ZNANE SYMFONIE BETHOVENA .
11 . WYMIEŃ KILKA TYTUŁÓWOPER MOCARTA .
12 . NADEJŚCIE JAKIEJ EPOKI ZWIASTUJĄ OSTATNIE DZIEŁA BETHOVENA .?
13 . WYMIEŃ NAZWISKA POLSKICH KOMPOZYTORÓW PRZEŁOMU 18 I 19 WIEKU .
14 . KIEDY I Z JAKIEJ OKAZJI POWSTAŁ MAZUREK DĄBROWSKIEGO I OD KIEDY JEST NASZYM HYMNEM .?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T12:40:57+01:00
1. Klasycy wiedeńscy
2.
-Józef Haydn
-Ludvig van Beethoven
-Wolfgang Amadeusz Mozart
3. od 1750 do 1827
4.Wiedeń
5.homofonia- jednogłosowość
6.
-ekspozycja
-przetworzenie
-repryza
7.Józef Haydn
8. Symfonia nr 94 G-dur "Niespodzianka" Józef Haydn
9. Wolfgang Amadeusz Mozart
10.
-III Symfonia Es-dur "Eroica"
-V Symfonia c-moll
-Vi Symfonia F-dur "Pastoralna"
-IX Symfonia d-moll
11.
-Bastien i Bastienne (KV 50)
-Mitrydates, król Pontu (KV 87)
-Idomeneo, król Krety (KV 366)
-Uprowadzenie z Seraju (KV 384)
-Wesele Figara (KV 492)
-Don Giovanni (KV 527)
-Così fan tutte (KV 588)
-Czarodziejski flet (KV 620)
12.romantyzm
13.
-Jacek Szczurkowski
-Antoni Milwid
14. od 31 stycznia 1980 r
została napisana przez Józefa Wybickiego w Reggio w lipcu 1797 r. dla uświetnienia uroczystości pożegnania odchodzących z miasta legionistów.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T13:38:22+01:00
1. Klasycy wiedeńscy
2. Joseph Haydn, Wolfgang Amadeusz Mozart, Ludwik van Beethoven
3. Od drugiej połowy XVIII w do końca pierwszej połowy XIX w
4. Wiedeń
5. Homofonia to technika kompozytorska, w której melodia dominuje w jednym głosie, najczęściej najwyższym; pozostałe głosy tworzą akompaniament.
6. Ekspozycja, Przetworzenie, Repryza.
7. Joseph Haydn
8. „Z uderzeniem w kocioł”
9. Wolfgang Amadeusz Mozart
10. IX symfonia z Odą do radości w finale
11. Apollo et Hyacinthus, Bastien i Bastienne, La finta semplice
12. Karol Kurpiński, Józef Elsner
13. Mazurek Dąbrowskiego powstał w 1797r we Włoszech na cześć Legionów Polskich. Mazurek ten stał się oficjalnym hymnem narodowym w 1927r.

Licze na Naj :)