ZADANIE 1.

Babcia ma stary zegar z kukułką. O 1 godzinie kukułka kuka jeden raz. O 2 godzinie dwa razy, a o 3 trzy razy itd. O godzinie 13 kukułka kuka jeden raz, a o 14 dwa razy, a o 15 trzy razy itd. Poza tym również co pół godziny woła jeden raz ‘kuku”. Ile razy w ciągu 24 godzin można usłyszeć kukanie kukułki?

2

Odpowiedzi

2009-10-05T17:12:59+02:00
2(1 + 2 + 3 + ... + 12) + 24 = 2[6 * (1 + 12)] + 24 = 156 + 24 = 180

A jeśli co pół godziny oznacza również pełne godziny to:
180 + 24 = 204
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T17:16:21+02:00
1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12+1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12 = 156
Wciągu pełnych godzin 156 razy
+ co pół godziny
156+24= 180
W ciągu 24 godzin można usłyszeć kukułkę 180 razy.
1 5 1