Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T12:12:41+01:00
AA-homozygota, cecha dominująca
aa-homozygota recesywna
F-fenotyp
G-genotyp
F1,F2-pokolenia

P: AA x aa

F1: A / A
a / Aa/ Aa
a / Aa/ Aa

F: 4:0
G: 4:0
cztery myszy czarne
P: Aa x Aa

F2: A / a
A /AA / Aa
a /aa / Aa

G: 1:2:1
F: 3:1
trzy myszy czarne oraz 1 biała
2010-01-31T12:15:46+01:00
A-allel warunkujący kolor siersci czarny
a-allel warunkujący kolor siersci bialy

P:AA x aa
G:A x a
F1:Aa
wszystkie dzieci czarne

P:Aa x Aa
g:A,a x A,a
F2: AA,Aa,Aa,aa

stosunek genotypowy to
1:2:1
a stosunek fenotypowy 3:1 3myszy czarne 1 biala