Odpowiedzi

2010-01-31T12:09:05+01:00
Poniewaz jego wydobycie jest male a itak niewytwarza spalając sie tyle energi co wegiel kamienny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T12:09:13+01:00
Węgiel brunatny odgrywa małą rolę w produkcji energii elektrycznej ponieważ częściej do tego wykorzystywane są ropa i gaz (z racji tego że są tańsza i łatwiej przerobić je na energie elektryczną.

Węgiel brunatny to nieodnawialne źródło energii elektrycznej. Ma dużą wartość opałową. Dużą zawartość siatki i wysoką popielność. Ma jednak negatywny wpływ na środowisko, a w czasie transpotu zblija się masę trudną do przeładunku. Dlatego też elektrownie muszą powstawać w pobliżu złóż, co także jest utrudnieniem. Poza tym zasoby węgla brunatnego koncentrują się głównie w kilku krajach. Nie jest on najpowszechniejszym surowcem. Jest to kilka powodów, dla których węgiel brunatny odgrywa małą rolę w produkcji energii elektrycznej na świecie.

:D