''Poznajemy włókna'' ćw "Chemia Nowej Ery" klasa 3 str.100

1. Wzór strukturalny monomeru anilany ma postać CH2=CH
I
CN
- Napisz równanie polimeryzacji.

2. Wyjaśnij , dlaczego obecnie zaleca się noszenie ubrań bawełnianych, a nie np. wykonanych z nylonu, włókna popularnego w latach 70. XX wieku.

Poprosze chociaż jedno...

2

Odpowiedzi

2010-01-31T12:30:09+01:00
1.sory za te myślniki ale inaczej sie nie da:)
nCH₂=CH->(nadStrzałkąTemp.iCiśnieni)-[-CH₂-CH-]-n(ndolnyIndeks)
--------|----------------------------------------------|
-------CN---------------------------------------------CN
2.
nie jestem powien, ale wydaje mi sie że nylon nie przepuszcza powietrza i jest tworzywem sztucznym, ale za to wodoodpornym.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:05:30+01:00

1. nCH=CH->(nad strzałką temperatura i ciśnienie)(CH-CH)n
I I
CN CN
2. nylon nie przepuszcza powietrza i jest tworzywem sztucznym, ale jest za to wodoodporny.
1 5 1