WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE

1. Przekształć iloczyny na sumy.
g) m(2m+3)
h) 3p(2r+5p-1)
i) xy(2x-3y+5)

2. Przekształć ilorazy na sumy:
a) (-4x+8):4
b) 5x+10y/5
c) (6p²-8pr):(-2)
d) 3x-6xy+1/-3
e) (x²+x-1):(-⅙)
f) 2,5x²-0,5-0,5x+1/5


/ ---> oznacza kreskę ułamkową... z góry dziękuje za odpowiedź ;)

2

Odpowiedzi

2010-01-31T12:36:05+01:00
1. Przekształć iloczyny na sumy.
g) m(2m+3) = 3m + 3m
h) 3p(2r+5p-1) = 6pr + 15p -1
i) xy(2x-3y+5) = 2xdo potęgi 2 y - 3xydopotęgi2 + 5
2. Przekształć ilorazy na sumy:
a) (-4x+8):4 = -x + 2
b) 5x+10y/5 = x + 2y
c) (6p²-8pr):(-2) = -2p + 4pr
d) 3x-6xy+1/-3 = -x + 2xy - jednatrzecia
e) (x²+x-1):(-1) = -xkwadrat - x + 1
f) 2,5x²-0,5-0,5x+1/5 = 0,4xkwadrat - 0,1 - 0,1x + jednapiąta
to samo mam w ksiazcze z tylu oczekiwalem na rozpisanie a nie sam wnik
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T12:42:00+01:00
G)2m(do kwadratu)+3m
h)6pr+15p(do kwadratu)-3p
i)2x(do kwadratu)y-3xy(do kwadratu)+5xy

a,-x+2
b,x+2y
c,-3p(do kwadratu)+4
d,-x+2xy-1/3
e,-1/6x(do kwadratu)-1/6x+1/6
f,0,5x(do kwadratu)-0,1-0,1x+1/5
dasz najj prosze
14 4 14