Na działce pan Żak postanowił posadzić drzewa owocowe.W tabelce zanotował,ile poszczególnych rodzajów drzew powinien kupić.Zapomniał jednak wpisać liczbę wiśni.Uzupełnij ją,wiedząc,że jabłonie mają stanowić 2/11 wszystkich drzew owocowych.

Jabłoń-6 Grusza-4 Śliwa-11 Morela-5 Wiśnia-???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T12:46:47+01:00
Morela-5
Śliwa-11
Grusza-4
Wiśnia-?
Jabłoń-6=2/11
3 drzewa owocowe to 1/11 wszystkich drzew owocowych
11*3=33 -liczba wszystkich drzew
5+11+4+6=26
33-26=7 - liczba wiśni
Pan Żak wpisał do Tabeli 7 wiśni
4 5 4
2010-01-31T12:47:20+01:00
X-ilość wszystkich drzew
2/11x=6
x=6:2/11
x=6/1*11/2
x=66/2
x=33

33-wszystkie drzewa
33-6-4-11-5=7
odp.wiśni powinien kupić7
2010-01-31T13:20:47+01:00
Razem tych drzew owocpowych powinno byc 33 6+4+11+5=26 33-26=7 to wiśni bedzie 7 drzew