Odpowiedzi

2010-01-31T12:55:38+01:00
X- wiek syna
y- wiek ojca


4(x-3)=(y-3)
x-3 + y-3=55 => x=61-y

4(61-y-3)=(y-3)
-4y + 232=y -3
5y=235
y=47
x=14

1 1 1
2010-01-31T12:56:57+01:00
X-wiek syna


x+4x=55
5x=55
x=11
4x=44
11+3=14
44+3=47



Odp ojciec ma 47 a syn 14.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:00:28+01:00
4x=y
x+y=55

5x=55
4x=y

x=11
4*11=y

y=44
x=11

44+3=47lat - wiek ojca teraz
11+3=14lat - wiek syna teraz