Odpowiedzi

2010-01-31T13:03:19+01:00
1.Oblicz stężenie procentowe roztworu soli wiedząc, że jej rozpuszczalność wynosi 20g.
20g - 120g
x - 100g
x=20 x 100/120= 16.6%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:09:31+01:00
Oblicz Cp roztworu soli ,wiedząc , że jej rozpuszczalność wynosi 20g
Jeżeli rozpuszczalność soli wynosi 20g, czyli w 100g wody rozpuściło się 20 g soli.
Wzór na stężenie procentowe: Cp= ms *100%/mr
ms - masa substancji, czyli 20 g
mr - masa roztworu, czyli rozpuszczalnika 100g + substancji czyli 20g - razem 120g.
Podstawiamy dane do wzoru i obliczamy:
Cp=20g*100%/120g=16,7%
Stężenie procentowe roztworu soli wynosi 16,7%. Pozdrawiam.