Zimą dyrektor szkoły postanowił zrobić lodowisko. Najpierw wylano na powierzchnię boiska szkolnego pewną ilość wody, która utworzyła warstwę lodu o grubości 2 1/7cm.Następnie rozlano 2razy więcej wody niż poprzednio, a gdy powstała kolejna warstwa lodu, wylano 3razy więcej wody niż za drugim razem. Jaką grubość miała tafla lodu po zamarznięciu wody?

Błagam pomóżcie dam 5.:()

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:06:03+01:00
2 1/7 * 2 = 4 1/7
3*2 = 6
6* 4 1/7 = 24 1/7
1 5 1
2010-01-31T13:08:25+01:00
21/7cm* 2=42/7cm
42/7*3=126/7
21/7+42/7+126/7=189/7
189/7=27
odp.Tafla lodu po zamarznięciu wody miała 27 cm [albo 189/7]
1 5 1
2010-01-31T13:09:08+01:00
2 1/7+4 1/7+12 1/7=15/7+29/7+84/7=128/7=18 2/7cm lodu
1 5 1