Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:15:12+01:00
X³+3x²+x+3
z dwoch pierwszych wylaczasz x² dwa ostatnie weź w nawias
x²(x+3)+(x+3) wylaczasz teraz (x+3)
(x+3)(x²+1)

wymnoz i sprawdz ze jest OK

pozdrawiam

Hans
2010-01-31T13:35:45+01:00
X³+3x²+x+3
trzeba pogrupowac wyrazy
sprawdzic potegi i liczby prze wyrazeniami z x
wyrazenie X³+3x²
ma wspólne x²
dlatego x² stawiamy na początku i powstaje x²(x+3)
wymnóż nawias i znowu powstaje X³+3x²
x+3 z tym wyrazeniem nie da sie tak zrobic bo nie maja nic wspolnego ani x ani 3
x²(x+3) +x+3 powstaje wiec cos takiego

ale zauwaz ze nawias (x+3) jest taki sma jak pozostała reszta x+3
dlatego to wyrazenie jak x+3 bierze sie jako 1 mozna to zrobic tak x²(x+3) +1(x+3) ale tego sie nie pisze i znowu grupujemy x²+1 i powstaje pierwszy nawias w koncowym efekcie powstaje (x²+1) ( x+3)

inaczej nie da sie wytlumaczyc to jest najprosciej jak to mozliwe
1 2 1