Odpowiedzi

2010-01-31T13:14:50+01:00
W Karpatach wykształciło się 6 pięter roślinności – piętro pogórza, regla dolnego, regla górnego, pietro kosodrzewiny, halne oraz turniowe. Przy czym wszystkie występują jedynie w Tatrach. Na Babiej Górze brakuje już najwyższego pietra turniowego. W wielu pasmach Beskidów brakuje regla górnego Na Pogórzu tylko w wyżej wyniesionych pasmach wykształciło się piętro regla dolnego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:53:25+01:00
Piętrowość roślinna w Karpatach (m.n.p.m.):
- regiel dolny (0-1250)
- regiel górny (1250-1550)
- piętro kosówki (1550-1800)
- piętro alpejskie (1800-2300)
- piętro turni (2300 - aż do końca)

*napisałem również wysokości nie zapomnij wstawić je w nawiasach