Państwo Żak przeprowadzili się do domu stojącego na prostokątnej działce o wymiarach 40 m i 60 m.Na działce wzdłuż całego płotu, z wyjątkiem bramy szerokości 3 m, pan Żak posadził żywopłot szerokości 1 m. Czy pole obszaru zajmowanego przez żywopłot można opisać za pomocą wyrażenia 2x60mkwadratowych+2x40mkwadratowych-3mkwadratowe tak lub nie i dlaczego?

2

Odpowiedzi

2010-01-31T13:26:11+01:00
Tak bo żywopłot ma szerokośc = 1m a liczba pomnożona przez jeden nie zmienia wartości więc żywopłot będzie posiany po 2 bokach dłuższych jak i krótszych z wyjątkiem bramy która ma 3m więc -3m
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:28:03+01:00
Odpowiedź brzmi NIE

najlepiej widać to z rysunku

należy uwzględnić bok 60 m
czyli z dwóch stron liczymy i mamy
2*60m²
wtedy po drugiej stronie nie liczymy 40 m tylko 38m , bo te kawałki żywopłotu już są policzone w tych 6
odejmujemy kawałek gdzie jest brama i powstaje nam całosć
2*60m² + 2*38m² -3m²

oczywiście mozemy analogicznie napisać
2*40m² +58m² -3m²

proszę o naj:)
najlepiej narysuj sobie tą sytuację wtedy najlepiej zrozumiesz:)
pozdrawiam:D
6 3 6