Odpowiedzi

  • jkp5
  • Początkujący
2010-01-31T13:26:57+01:00
Drapieżnik potrzebuje do życia innych organizmów, w takim stosunku, że zabija swoją zdobycz i zjada ją.
Za to dla pasożyta zdobycz stanowi osobnik, który pozwoli mu przeżyć, nie zauważy, że pasożyt żyje z nim lub w nim jak np. tasiemiec, czerpie z tego korzyści powoli niszcząc zdrowie osobnika. Żywi się zawartością żywiciela.
11 3 11
2010-01-31T13:28:41+01:00
Różnica Drapieżnika i Pasożyta jest taka iż
Drapieżnik żywi się ciałem innego zwierzęcia i w odróżnieniu od pasożyta prowadzi do śmierci ofiary natomiast pasożyt wykorzystuje stale lub okresowo organizm żywiciela jako źródło pożywienia i środowisko życia.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:36:45+01:00
Drapienictwo- zachodzi w ukladzie drapiezca- ofiara, gdzie jedna populacja korzysta, a druga traci.

Pasozytnictwo- to negatywny typ zaleznosci miedzy zywicielem, a pasozytem. Pasozyt zyje kosztem gospodarza i dziala na jego szkode.
10 2 10