Odpowiedzi

2010-01-31T13:35:23+01:00
Manuskrypt- książka napisana ręcznie.
Iluminacja książki- średniowieczne zdobnictwo książkowe.
Miniatura- ręcznie malowana ilustracja lub inicjał w średniowiecznym tekście rękopiśmiennym lub małych rozmiarów malowidło, zazwyczaj portretowe, wykonane na pergaminie, w kości słoniowej, metalu czy porcelanie.
Bordiura- w iluminatorstwie książkowym jest to dekorowany pas okalający tekst znajdujący się na karcie księgi.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:35:38+01:00
- manuskrypt - rekopis , w drukarstwie : tekst reczny lub maszynopis przygotowany do skladu drukarskiego

- iluminacja ksiazki - recznie wykonana kolorowa ilustracja ksiazki rekopismiennej ( najczesciej sredniowecznej )

- miniatura - malowidlo majace bardzo male rozmiary , barwna recznie wykonan ilustracja majaca forme malego obrazka , zdobiaca sredniowiczny rekopis

- bordiura - ozdobny pas wypełniony ornamentem roślinnym lub geometrycznym
8 4 8