Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:42:41+01:00
Obwód obliczamy ze wzoru:
Ob=2x+2y
z treści:
x=75%y=0,75y
Ob=42cm
Podstawiajac dane do wzoru mamy:
42cm=2*0,75y+2y
42cm=1,5y+2y
42cm=3,5y
3,5y=42cm /:3,5
y=12cm
x=0,75y=0,75*12cm=9cm

P=12cm*9cm=108cm²

Odp. Długości boków tego prostokąta: 9 i 12cm, a pole 108cm²
5 4 5
2010-01-31T13:47:59+01:00
A-długość
b-szerokość
obwód=2*a+2*b
b=75%a
ob=2*a+2*75%a
42=2a+2*¾a
42=2a+1½a
42=3½a
a=42:3½
a=12

b=75%a
b=9

a=12
b=9
P=a*b
P=12*9
P=108
4 5 4
2010-01-31T13:54:11+01:00
2x+2y= 42
x= ? y= 75%x
2x+ 1,5x= 42
x=12 y= 9
P=a*b
P=12*9=108

Odp:Pole prostokąta wynosi 108
4 2 4