Zad 1
podstawy trapezu równoramiennego mają długość 11 cm i 27 cm, a długości 6 cm . oblicz obwód tego trapezu.

zad 2

a) jaką wysokość ma trójkąt równoramienny o podstawie 12 cm i ramieniu 10 cm?

b)jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku długości 10 cm?

(twierdzenie Pitagorasa) mają być obliczenia!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:56:03+01:00
1. Pole trapezu
P = a+b+c+d
P = 27 cm + 11 cm + 6cm +6 cm
P = 50 cm

2. Tw a²+b² = c²
a.
w naszym przypadku a²= ½ (12cm) = 6cm ponieważ wysokość dzieli trójkąt równoramienny na 2 trójkąty prostokątne; c² - wysokość
(6cm)² + (10 cm)² = c²
36cm² + 100cm² = c²
136cm² = c² /√
c= 11,66 cm

b. wysokość w trójkącie równobocznym dzieli również ten trójkąt na 2 trójkąty prostokątne więc a²= ½ (10cm) = 5cm
a²+b² = c²
(5cm)² + (10 cm)² = c²
25cm² + 100cm² = c²
125cm² = c² /√
c= 11,18 cm
2010-01-31T13:58:06+01:00
Zad 1
w załączniku
zad 2
a) w załączniku
b) w załączniku
c) w załączniku