Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T13:49:06+01:00
38 - (3 + 6 + 9) = 20


20 / 4 = 5
5 + 3 = 8
5 + 6 = 11
5 + 9 = 14
2010-01-31T13:51:12+01:00
Jakiej długosci są boki czworokąta, którego obw+38 cm,jeżeli wiesz że każdy kolejny bok jest 3 cm dłuższy od poprzedniego


Obw: 38 cm

bok a- x
bok b-x+3
bok c-x+6
bok d-x+9
x+x+3+x+6+x+9=38
4x+18=38 /-18
4x=20 /:4
x=5
a-5
b-5+3=8
c-5+6=11
d-5+9=14
2010-01-31T13:53:36+01:00
Jakiej długosci są boki czworokąta, którego obw+38 cm,jeżeli wiesz że każdy kolejny bok jest 3 cm dłuższy od poprzedniego

x+x+3+x+3+3+x+3+3+3=38

4x+18=38 |-18

4x=20 |:4

x=5

Odp.: Długości boków to 5cm, 8cm, 11cm i 14 cm.