Obwód prostokąta jest równy 20 m. Oblicz pole tego prostokąta , wiedząc , że jeden jego bok jest trzy razy krótszy od drugiego boku . otrzymane pole wyraź w centymetrach kwadratowych. Proszę rozwiążcie mi to zadanie będę bardzo wdzięczny

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:57:03+01:00
Obw=20m=2000cm
a-dluzszy bok
b-krotszy bok

2a+2b=2000
a=3b

2×3b+2b=2000
a=3b

6b+2b=2000
a=3b

8b=2000
a=3b

b=250cm
a=3b=3×250=750cm

P=a×b=750×250=187500cm²
odp: pole prostokąta wynosi 187500cm²
2010-01-31T13:57:08+01:00
20m=2000cm
x-I bok
y-IIbok
y=3x
obwód=2*x+2*y
2000cm=2*x+2*3x
2000cm=2x+6x
2000cm=8x
x=2000:8
x=250cm

y=3x
y=3*250
y=750cm

P=x*y
P=250*750
P=187500cm²
2010-01-31T14:49:29+01:00
Obwd-20m-2000cm
a-x
b-x*3
x+3x=2000cm
4x=2000cm
1x=500cm
a-500cm
b-1500cm
Pole-a*b=1500*500=750000cm kwadratowych