Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T13:59:40+01:00
-słabe powiązania nowych nabytków z ziemiami polskimi
-zbrojny atak koalicji niemiecko-ruskiej
-najazd księcia Brzetysława w 1038r. na Wielkopolskę, utrata Śląska
-bunty ludności przeciw obciążeniom podatkami na rzecz kościoła, państwa i możnych
-rycerze i możni dąrzyli do uniezależnienia się od silnej władzy centralnej.

PS.
Nie wiem czy napewno chodziło ci o Mieszka I bo po smierci Mieszka II był rozpad na dzielnice państwa Polskiego.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T14:30:28+01:00
Przyczyny kryzysu:
-nadmierne obciążenie ludności daninami i posługami
-lud pragnął powrotu do czasów sprzed przyjęcia chrztu
-dążenie urzędników do utworzenia własnego państewka /Mazowsze-Masław/
-osłabienie władzy centralnej
Śmierć MieszkaII zapoczątkowała okres kryzysu państwa polskiego.