Odpowiedzi

2010-01-31T14:00:31+01:00
Pole prostokąta = a*b
Pole trójkąta = a*h : 2
Pole trapezu= (a+b)*h:2
Pole rombu = a*h
Więcej nie pamiętam ;[
2 1 2
2010-01-31T14:04:46+01:00
Pp trójkąta=1/2 h*a
Pp kwadratu= a*a
Pp rombu =1/2 e*f
Pp trapezu = (a+b)*h/2
Pp prostokąta = a*b
Pp równoległoboku = a*h
Pp deltoidu =1/2 p*q
Pp latawca = 1/2 p*q
s=v*t
t=s/v
v=s/t
Obw kwadratu: 4*a lub a+a+a+a
Obw prostoąta: a+b+a+b lub 2*a+2*b lub 2(a+b)
Obw trójkąta: a+b+c
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T14:13:31+01:00
Pola:
P kwadratu=a*a
P trójkąta=1/2*a*h
P prostokąta= a*b
P równoległoboku=a*h
P rombu=a*h lub jeżeli dane są przekątne P=d₁*d₂/2
P deltoidu=P=d₁*d₂/2
P trapezu=(a+b)*h/2
P koła=πr²
Obwody:
L trójkąta=a+b+c
L prostokąta=2*a+2*b
L kwadratu=4*a lub L=4a
L równoległoboku= 2*a+2*b
L rombu=4*a
L deltoidu= 2*a+2*b
L trapezu=a+b+c+d
L koła=2πr
Objętość:
V graniastosłupa=Ppodstawy*h
V prostopadłościanu=a*b*c
V sześcianu=a³
3 4 3