Piaskownica dla dzieci w kształcie prostokąta ma 3,5 m długości , 2,5 m szerokości i 1 m głębokości. Ile m sześciennych piasku trzeba przywieźć aby napełnić piaskownicę do trzech czwartych jej głębokości?

Z góry Dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T14:14:11+01:00
Piaskownica dla dzieci w kształcie prostokąta ma 3,5 m długości , 2,5 m szerokości i 1 m głębokości. Ile m sześciennych piasku trzeba przywieźć aby napełnić piaskownicę do trzech czwartych jej głębokości?

Dane:
a- 3,5m
b- 2,5m
h- 1m
Rozwiązanie:
3,5 × 2,5 × 1 = 8,75m³
8,75 × 0.75 = 6,5625 m ³
1 4 1
2010-01-31T14:19:06+01:00
V=abc
V= 2,5 x 3,5x 1= 8,75m3
3/4 czyli 0,75 z 8,75
tzn 0,75x 8,75= 6,5625m3
w przybliżenie 6,56m3
1 5 1
2010-01-31T14:25:29+01:00
V= 3,5m × 2,5 m × 1 m = 8,75 m³

0,75 × 8,75 m³ = 6,5625 m³

odp. Aby napełnić piaskownicę należy przywieść 6,5625 m³.
1 4 1