Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T14:15:00+01:00
6 dni po 250 km
3 dni po 300 km
Najlepsza Odpowiedź!
  • mlad
  • Początkujący
2010-01-31T14:20:57+01:00
9 dni- liczba wszystkich dni
2 400km- łączna długość trasy przebytej
x liczba dni w które przejechał 250km
y liczba dni w które przejechał 300km

x+y=9
250x + 300y= 2 400

x=9-y
250( 9 - y)+ 300y= 2 400

x=9-y
2250 -250y +300y= 2 400

x=9-y
50y= 150 / : 50

x= 9- y
y= 3

x= 9-3
y= 3

x= 6
y=3

Odp: Dni w które przejachał 250km było 6.
1 5 1
2010-01-31T14:26:02+01:00
Zrobie za pomocą układu równań

9 -liczba wszystkich dni
x -liczba dni w których kierowca przejechał 250 km
y -liczba dni w których kierowca przejechał 300 km
2400 kmk -droga przebyta w ciągu 9 dni

x+y=9
x*250+y*300=2400

x=9-y
250x+300y=2400

x=9-y
250*(9-y)+300y=2400

x=9-y
2250-250y+300y=2400

x=9-y
-250y+300y=2400-2250

x=9-y
50y=150 dwustronnie podzielić przez 50

x=9-y
y=3

x=9-3
y=3

x=6
y=3

Sprawdzenie:
x+y=9 250x+300y=2400
6+3=9 250*6+300*3=2400
9=9 1500+900=2400
L=P 2400=2400
L=P

Odp. Podczas 6 dni kierowca przejeżdżał po 250 km.