Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:27:49+01:00
System Operacyjny jest to naważniejszy program w komputerze.Obsluguje on wszystkie urządzenia wejścia-wyjścia (lub po prostu urządzenia może być)w komputerze,scala pracę całego komputera.Komputer,nawet z najlepszymi podzespołami bez systemu byłby tylko bezużytecznym ,metalowym pudłem.System operacyjny oprócz obsługiwania wszystkich podzespołów komputerowych ma przede wszystkim umożliwić użytkownikowi poslugiwanie się komputerem w jak najprostszy i wygodniejszy sposób oraz zarządzanie danymi zgromadzonymi na nosnikach.Musi także być podstawą ,środowiskiem na którym będą działać inne zewnętrzne aplikacje.Systemy operacyjne przeważnie posiadają interfejs graficzny,najczęściej w formie okien i ikon symbolizujących pliki i różne czynności,zapewnia to użytkownikowi intuicyjną obsługę za pomocą myszki i klawiatury.System może zawierać także wbudowane,dodatkowe aplikacje do róznych zastosowań.np odtwarzacze plików multimedialnych,edytory tekstu.System operacyjny posiada sterowniki do róznych podzespołów dzieki czemu może obsługiwać sprzęt.Istnieją różne systemy operacyjne.
Oczywiście jak każdy wie najpopularniejszym systemem dla komputerów jest Windows firmy Microsoft.

Istnieją różne wersje windows(począwszy od wersji 3.11 potem były 95,98,NT,Millenium,2000,XP,Vista,Win 7) obecnie uzywamy tych trzech ostatnich wersji xp,Vista,Win 7
system Windows jes przyjazny dla uzytkownika,ma interfejs graficznyJest płatny

Linux- jest to alternatywa dla Windows.Może posiadać interfejs graficzny ale nie musi.Jego obsługa może odbywać się w rózny sposób,zależnie od dystrybucji.Ale charakterystyczną cechą Linuxa jest to że korzysta się w nim często z konsoli tekstowej,np aby zainstalować niektóre programy.System ten jest na licencjii Open Source czyli jest darmowy,mozna go modyfikowac i rozpowszechniać.

są jeszcze inne systemy np Reactos(system podobny do windows lecz darmowy)BeOS(już nierozwijany) ,solaris i inne ale nie mają one dużej ilości użytkowników

istnieją też systemy specjalizowane pod określone zadania np w komputerach do zastosowań medycznych lub innych.W urządzeniach bazujących na technice komputerowej np. w telefonach komórkowych też są systemy operacyjne

Nie jest skopiowane z neta:)
9 4 9
2010-01-31T18:32:23+01:00
SYSTEM OPERACYJNY, inform. program zarządzający zasobami systemu komputerowego: steruje wykonywaniem innych programów, m.in. przydziela im pamięć, dostęp do procesorów i urządzeń peryferyjnych; należy do podstawowego oprogramowania komputerów; np. Unix, DOS, nowsze wersje systemu Windows.

6 3 6