Mama Asi upiekła ,,Fantazję'' i podzieliła ciasto na jednakowe kawałki. Każdy z nich miał kształt trójkąta równoramiennego o przyprostokątnej 8 cm.
a) Jaką powierzchnię miał każdy z nich?
b) Na ile części zostało podzielone ciasto?

POMOCY!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T14:22:30+01:00
A-przyprostokątna
a=8 cm
a)Ponieważ 90°, P=a²/2=8²/2=64/2=32cm²
b)Kąt środkowy ciasta - czyli koła - to 360°. 360°/90°= 4 części
1 5 1
2010-01-31T16:40:53+01:00
A 8razy 2=16 16razy2 podzielić na2 = 64cm kwadratowe



b na 4
1 5 1