Pomózcie to uzupełnić dam najlepszą!!!
Przed rzeczownikami mogą występować rodzajniki nieokreślone lub określone.Rodzajnik ....stosujemy zazwyczaj wtedy, gdy o danej rzeczy lub osobie mówimy po raz pierwszy, gdy jest ona bliżej nieokreślona lub gdu nic o niej nie wiemy.W pierwszym przypadku (mianowniku-Nominativ) forma rodzajnika nieokreśonego brzmi: dla rodzaju męskiego ... , dla rodzaju żeńskiego ... ,dla rodzju nijakiego ... ,dla liczby mnogiej ... .Jeżeli mówimy po raz pierwszy o jakichś rzeczach, używamy rzeczownika w liczbie mnogiej to nie poprzedzamy go żadnym rodzajnikiem.

Rodzajnik .... stosujemy zazwyczaj wtedy, gdy o rzeczy lub o osobie mówimy po raz kolejny, gdy ją bliżej określamy lub gdy wiemy o niej z wcześniejszych wypowiedzi.

3

Odpowiedzi

2010-01-31T14:28:46+01:00
1. niekreślony
2. meski ein, zenski eine , nijaki ein, l. mnoga nie ma.
3 okreslony
2 5 2
2010-01-31T14:30:03+01:00
1. NIEOKREŚLONY
2 EIN
3 EINE
4 EIN
5 -------- NIE MA TAKIEJ FORMY
6 OKREŚLONY
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T14:30:26+01:00
Przed rzeczownikami mogą występować rodzajniki nieokreślone lub określone.Rodzajnik NIEOKREŚLONY stosujemy zazwyczaj wtedy, gdy o danej rzeczy lub osobie mówimy po raz pierwszy, gdy jest ona bliżej nieokreślona lub gdu nic o niej nie wiemy.W pierwszym przypadku (mianowniku-Nominativ) forma rodzajnika nieokreśonego brzmi: dla rodzaju męskiego EIN , dla rodzaju żeńskiego EINE ,dla rodzju nijakiego EIN ,dla liczby mnogiej NIE ISTNIEJE (nie piszemy nic) Jeżeli mówimy po raz pierwszy o jakichś rzeczach, używamy rzeczownika w liczbie mnogiej to nie poprzedzamy go żadnym rodzajnikiem.

Rodzajnik OKREŚLONY stosujemy zazwyczaj wtedy, gdy o rzeczy lub o osobie mówimy po raz kolejny, gdy ją bliżej określamy lub gdy wiemy o niej z wcześniejszych wypowiedzi.
4 5 4