Odpowiedzi

2010-01-31T14:47:06+01:00
X = 0,7x + 1/6x + 5 + 80
x = 42/60x + 10/60x + 85
x = 52/60x + 85 |- 52/60x
8/60x = 85 |*60
8x = 5100
x = 637,5, w przybliżeniu 638 str.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T14:49:51+01:00
Trzeci i czwarty dzień + 5 stron z drugiego dnia:
40+40+5= 85
x-liczba stron która zostało po pierwszym dniu
1/6x-przeczytał drugiego dnia
5/6x =85 | *6/5
x=102
pierwszego dnia przeczytał 30% wiec to co zostało to 30% ty 30% jest właśnie 102 strony
y-liczba wszystkich stron
30% liczby y= 102
30%=30/100=3/10
3/10y=102 |10/3
y=340
odp: książka ma 340 stron