Odpowiedzi

2010-01-31T14:52:33+01:00
Pc=2Pp+Obw*H
Pc - pole pow. całkowitej granistosłupa prostego
Pp - pole podstawy
H - wysokość
Obw. - obwód podstawy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T14:56:02+01:00
Pole graniastosłupa:

Pc= 2Pp+Pb, z czego

Jeśli w podstawie jest kwadrat-romb:
Pb= 4aH
a-bok kwadratu
H- wysokość graniastosłupa


Jeśli w podstawie jest prostokąt:
Pb= 2aH+2bH
a- jeden bok prostokąta, np krótszy
b- drugi bok prostokąta, np dłuższy


No a pole podstawy, to też zależy co jest w podstawie graniastosłupa, ale np, dla:

kwadratu:
P=a²


Prostokąta:
P=a*b

Trapezu:
P=[½(a+b)]*h (a,b podstawy trapezu)

JAK POTRZEBUJESZ INNE WZORY DO TEGO ZADANIA, TO PISZ :)

POZDRAWIAM :))
1 1 1
2010-01-31T15:01:59+01:00
To tak; ;)

2Pp + L(obwód) X H(czyli wyskośc)
1 1 1