Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T15:01:21+01:00
Ek=Ep
Ep=mgh
Ep=1kg*10N/kg*5m=50J (dla 1kg)
Ek=1/2*mv2
50J=1/2*1kg*v2
100m/s2=v2
v=10m/s

Odp v=10m/s

12 3 12
2010-01-31T15:12:21+01:00
Energia kinetyczna= Energia potencjalna
Dane
h=5m
g=10 m/s²


½ mv² = mgh / dzieli przez mase gdyż jest nam nie potrzeba

½v² =gh / mnożymy przez 2 obie strony żeby pozbyć się ułamka

v²= 2×10m/s²×5m
v² = 100m²/s²
v=10 m/s
Odp. Woda spada z prędkością 10 m/s
4 5 4