Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T15:05:45+01:00
X,y=liczby dodatnie

5(x-y)=x_+y
x=y+125

5x-5y=x+y
4x-6y=0
4(y+125)-6y=0
4y+500-6y=0
-2y=-500
y=250
x=y+125=250+125=375
odp. szukane liczby to 375 i 250
1 5 1
2010-01-31T15:07:12+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

x - y = 125
5 * (x - y) = x + y

x - y = 125
5 * 125 = x + y

x = 125 + y
x + y = 625

x = 125 + y
125 + y + y = 625

x = 125 + y
2 * y = 500

x = 125 + y
y = 250

x = 125 + 250 = 375
y = 250

375 i 250 to te liczby
( * to jest razy )
1 5 1