W dwóch beczkach znajdują się rózne ilości wody. Gdyby z pierwszej beczki przelać 10l wody do drugiej to w obu beczkach było by jej tyle samo. Gdyby z drugiej beczki wylać 20l, to wówczas w pierwszej beczce byłoby dwa razy więcej wosy niż w drugiej beczce.Ile litrów wody znajduje się w tych beczkach?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T15:09:34+01:00
X-ilość wody w I beczce
y-ilość wody w II beczce

x-10=y+10
y-20= /*2

x=y+20
2y-40=y+20
2y-y=20+40
y=60

x=60+20
x=80
spr:
80-10=60+10 (z I beczki 10 l przelano do II beczki)
70=70

60-20=40 (z II beczki wylano 20 l)
i w I beczce jest (80/40) 2 razy więcej wody niż w II )
odp:
I beczka-80 l.
II beczka-60 l wody.
2010-01-31T15:15:27+01:00
X- 1beczka
y- 2beczka

x-10=y+10
y-20=1/2x /*2

x-10=y+10
2y-40=x

x-y=20
2y-x=40
+_______
y=60

x-y=20
x=20+60
x=80