Wilk zobaczył zająca w odległości 200m i zaczął go gonić z prędkością 20 m/s.W tym samym czasie zając zobaczył wilka i zaczął uciekać z prędkością 15m/s.Do bezpiecznej nory miał 300m.Czy zająć zdoła uciec przed wilkiem?

Proszę pomóżcie proszę o obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:23:57+01:00
To trzeba liczyć, kto pierwszy dotrze do kryjówki:

Zając:
v=15m/s
s=300m
t=300:15 = 20s

Wilk:
v=20m/s
s=300+200=500m
t=500:20=25s

Odp.: Tak, zając ucieknie wilkowi.
2010-01-31T16:29:25+01:00

Z.
15m/s
300m
300:15 = 20s

W.
20m/s
300+200=500m
500:20=25s
2 3 2