Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:13:56+01:00
Pole sześcianu:
ze wzoru: 6a^, gdzie a to krawędź - po prostu podnosisz krawędź do kwadratu i mnożysz przez 6.

Pole prostopadłościanu:
tu wzór już troszkę bardziej skomplikowany:
2ab+2bc+2ac.
musisz każdą krawędź do odpowiedniej literki podstawić i wynik wyjdzie.
2010-01-31T16:34:31+01:00
Aga,tam Tobie udzielili odpowiedzi najlepsi ale nie nauczyciele!
Sześcian-nazwa wskazuje ,że ta bryła geometryczna ma 6 ścian.
Każda ściana jest kwadratem o boku długości a.
Jeżeli wzór na pole kwadratu ma postać P=a2,a masz 6 takich kwadratów, to pole powierzchni całkowitej sześcianu jest równe sumie pól tych 6 kwadratów,tak więc Pc-pole powierzchni całkowitej jest równe Pc=a2+a2+a2+a2+a2+a2=6a2[jed.kwadratowych].
Prostopadłościan jest bryłą geometryczną,którą możesz skojarzyć z pudełkiem np.zapałek.
Pole powierzchni całkowitej jest równe sumie powierzchni wszystkich ścian.Jest ich 6.Popatrz się na pudełko!Są po dwie takie same ściany,które są prostokątami.Pole prostokąta P=a*b.
Jeżeli oznaczymy długości krawędzi:a,b,c:to otrzymamy:
Pc=2ab+2ac+2bc=2(ab+ac+bc).