Odpowiedzi

2010-01-31T15:15:33+01:00
Rzeczownik odmienia sie przez przypadki i liczby , odpowiada na pytania kto ? co ? , każdy rzeczownik ma rodzaj , np.lampa - tylko rodzaj żeński . odmiana pprzez przypadki to deklinacja . w zdaniu pęłni funkcję podmiatu , dopełnienia , przydawki , orzeczenia.


Tylko liczbę mnogą mają niektóre nazwy geograficzne (Tatry, Czechy), nazwy przedmiotów składających się z dwu lub więcej części (nożyce, drzwi, spodnie, schody, usta) i inne rzeczowniki (imieniny, urodziny, skrzypce).
36 1 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:16:43+01:00
Hm....rzeczownik to cześci mowy.
odpowiada na pytania kto ? co?
istnieja rzeczowniki własne i pospolite.
wlasne piszemy wilka litera np Wisła
pospolite piszemy mała np : kot
sa równiez rzeczowniki konkretne - nazywaja to wszystko co mozemy rozpoznać za pomocą zmysłów. np : kwiat ciastko lód

rzeczowniki abstrakcyjne nazywaja pojecia i zjawiska ktorych nie postrzegamy zmyslamy.
7 3 7