Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:43:15+01:00
PŁAZY
skóra: wilgotna skóra składająca się
z naskórka i skóry
właściwej

rozród:Na wiosnę płazy budzą się z
odrętwienia zimowego,
po czym idą do najbliższego
zbiornika wodnego by tam odbyć gody.

budowa płuc: płuca, powstałe z parzystego
pęcherza pławnego.
Są one proste i workowate.

GADY

skóra:Skóra gadów jest sucha,
szorstka lub delikatna, wytwarzająca
rogowe tarcze lub tarczki i łuski
nieprzepuszczalna dla gazów

rozród:Układ rozrodczy żeński złożony
jest z parzystych jajników oraz jajowodów
uchodzących do kloaki. Układ rozrodczy
męski zbudowany jest z jąder, które u
jaszczurek mają owalny kształt, a u węży
kształt wydłużonych wałeczków.

budowa płuc:Układ oddechowy stanowią
pofałdowane płuca, z wyjątkiem krokodyli
(gąbczaste).U węży i padalców jedno
płuco ulega redukcji, a drugie jest wydłużone
i może tworzyć worek powietrzny.
2 3 2
2010-01-31T15:44:48+01:00
Skora gadow: Skóra gadów jest sucha, szorstka lub delikatna, wytwarzająca rogowe tarcze (żółwie i krokodyle) lub tarczki i łuski (jaszczurki, węże), nieprzepuszczalna dla gazów, nie mogą więc oddychać przez skórę.
skora plazow: wilgotna skóra – umożliwia płazom wymianę gazową, ułatwia poruszanie się w wodzie i chroni przed wysuszeniem.

pluca plazow: Płazy oddychają za pomocą skrzeli, płuc, skóry oraz nabłonka jamy gębowo-gardzielowej.
pluca gadow: układ oddechowy stanowią pofałdowane płuca, z wyjątkiem krokodyli (gąbczaste). Wentylację płuc uwydatniają ruchy klatki piersiowej

rozrod plazow: U płazów bezogonowych zapłodnienie jest zewnętrzne, a u płazów beznogich i większości ogoniastych – wewnętrzne. Większość jest jajorodna, ale występują też gatunki jajożyworodne i żyworodne.

rozrod gadow: Zapłodnienie wewnętrzne, jajorodne, jajożyworodne lub żyworodne, rozwój prosty, zarodki tworzą błony płodowe – owodniowce.
1 1 1