Zadania z testów gimnazjalnych :
1.Cena biletu do parku wynosi m zł.Cenę tę obniżono o 30% a następnie podwyższono o 30%.W wyniku tych 2 zmian bilet wstępu kosztuje teraz :
A.0,49 m
B.0,91m
C.1m
D.1,69 m

2.Dwie jednakowe kosiarki zuzywają 2l paliwa w ciągu 2dni.Ile litrów paliwa zuzyje 7 takich kosiarek?

3.Jeżeli do basenu wpływa woda tylko cieńszą rurą to basen napełni się w ciągu 6h a jezeli do basenu wplywa woda grubą rurą to basen napełni sie w ciagu 3h.W jakim czasie napełni sie basen jeżeli woda będzie wplywać dwoma rurami?

Prosze o wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-01-31T15:17:40+01:00
1. C
Obliczenia :
x- cena biletu
x-30%+30% = x

2. Spalanie dwóch kosiarek - 2l
2:2=1
1*7=7
odp: 7 takich kosiarek zużyje 7 litrów paliwa w ciągu dwóch dni .

3. cieńsza rura napełni w 6h
gruba napełni w 3h
Tak więc trzeba podzielić na dwa by obie rury mogły pracować
6:2 =3
3:2= 1,5
3+1,5=4,5
Odp: Basen napełni się w czasie 4h 30 min
2010-01-31T15:19:03+01:00
Zad.1
c
Zad.2
7 litrów,bo 1 kosiarka 1l na 1dzień
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:30:51+01:00
1.
cena poczatkowa-m
po obniżce:m-30%m=70%m=0,7m
po podwyżce: 0,7m+30%(0,7m)=0,7m+0,3×0,7m=0,7m+0,21m=0,91m
odp: B
2.
dwie kosiarki-2l
a więc jedna bedzie zużywać 1l (na podstawie obliczenia 2:2=1)
a siedem: 7×1=7l
odp: siedem kosiarek zużyje 7l paliwa
3.
ciensza rura-6h
gruba rura-3h
razem to jest 9h
i teraz gdy podzielimy na dwie rury (tak co by obie napełniały) to będzie:
9:2=4,5h
odp: w ciągu 4,5h